Alla inlägg under oktober 2008

Av Håkan - 9 oktober 2008 15:16

Ja nu va det ett tag sen jag skrev senast

Så jag kan väl passa på att uppdatera lite

Började torsdagen med ett 5 timmars pass på jobbet

 Riktigt skönt med såna pass måste jag säga hehe

Sen gick man hem och käkade lunch

Och visste inte riktigt vad jag skulle hitta på.....

Då flög tanken i mig

Jag måste se på en film

En film som jag redan kikat på ett par gånger

En film som många kanske redan sett? American history X

Det finns inte ord för hur man beskriver filmen riktigt..

Jag får inte några svenska ord ur munnen

Så jag skriver det på engelska

Is American History X the most powerful movie ever?

Svar: ja


Ps: jag är inte nazist!

Jag valde denna bild för att den passar bäst!


Och det är inte bara filmen som är helt monster utan även skådespeleriet !

Edward Norton gör kanske en av sina allra bästa roller i denna film, kanske den bästa i sin karriär so far...

Och det är  några citat/meningar i filmen som får en att tänka och fundera lite.


en av de är då läraren på skolan (Dr Bob Sweeney) säger:


I wasn't getting no answers, cause i was asking the wrong questions, you have to ask the right questions! ...

Has anyhing you´ve done, made your life better?


starka ord som ger mig en riktig tankeställare...


 Och här ett citat, ett som ni kanske känner igen?


 We are not enemies, but friends.

We must not be enemies. Though passion may have strained, it must not break our bonds of affection.

The mystic chords of memory, stretching from every battle-field, and patriot grave, to every living heart and hearth-stone, all over this broad land, will yet swell the chorus of the Union, when again touched, as surely they will be, by the better angels of our nature.


Ett citat från året 1861 av Abraham Lincoln


Så för er som inte sett filmen, rekomenderar jag er! Hyr den snabbast möjligast eller fixa den på annat vis ;)


Nä nu ska jag ta en dusch och åka och hälsa på en vän :)

Sen till helgen bär det av till stöde, ska hänga lite med farsan och för en gångs skull !

sen blir det fiske med tony, bärs och fotboll med svenska landslaget framför tvn på lördag


Ha en riktigt trevlig helg ni som läst detta!






Av Håkan - 1 oktober 2008 21:45

Ja idag har det ju varit allt annat än vackert väder!

Och inte finns det ngt man kan göra åt det, man rår ju inte på moder natur hehe.

Ikväll blev det lite dansträning med krister och Jr

Och imorn blir det upp och jobba kl 7


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards